Za uniwersalnością aplikacji przemawia prostota obsługi, ilość możliwości, dzięki którym docStudio pozwoli zarówno na zarządzanie standardowymi procesami w firmie, jak i na wdrażanie złożonych i zaawansowanych rozwiązań biznesowych. Znana każdemu metoda przeciągnij i upuść, wykorzystująca wbudowane w aplikacje elementy graficzne i tekstowe sprawia, że platforma jest intuicyjna i prosta w obsłudze. Użytkownik ma możliwość projektowania zarówno wyglądu, jak i układu tworzonego dokumentu (formularze kontaktowe, ankiety, formularze budżetowe, sumariusze konsolidacyjne, umowy, dokumenty prawne itd.).
Utworzony dokument może:
zawierać załączniki z możliwością grupowania i wtórnego pobierania,
odwoływać się (relacje) do innych dokumentów,
odnosić się do innych elementów (linki do stron www, obiektów w docStudio),
uwzględniać statusy (np. roboczy, usunięty, aktywny, zatwierdzony, w edycji itp.),
projektować i implementować procesy workflow,
posiadać własną historie zmian z możliwością przejrzenia jak wyglądał danego dnia przed i po edycji,
należeć do grup dokumentów (pracy na grupie dokumentów).
docStudio umożliwia zbieranie danych od wielu użytkowników jednocześnie (np. zbieranie danych ankietowych, budżetów z poszczególnych działów, rejestr środków trwałych itp.). Dodatkowo implementuje możliwość importowania danych z zewnętrznych systemów (excel, bazy danych).
Zagregowana forma wizualizacji danych oraz eksportu dokumentów do MS Word lub MS Excel, według spersonalizowanych i zdefiniowanych przez użytkownika szablonów, pełnią formę raportowania stanu dokumentów.
Chcąc sprawnie zarządzać dokumentami i kontrolować ich stan, użytkownik ma możliwość tworzenia widoków, które pozwala na ich sortowanie i filtrowanie. Praca nad bibliotekami elementów staje się łatwiejsza.
Cały system opakowany jest w przyjazny użytkownikowi „pulpit startowy”, który zawiera w sobie najważniejsze informacje i odnośniki do najczęściej wykorzystywanych funkcjonalności w aplikacji.