Realizowany projekt obejmował opracowanie i wdrożenie modułu do analizy sprzedaży oraz systemu analitycznego dla potrzeb raportowania na bazie systemu CONSORG BI Studio.
Wdrożony moduł controllingu sprzedaży posiada trzy podstawowe funkcjonalności:
- Portfele zakupowe odbiorców
Szczegółowa informacja o ilościach, wartościach, cenach, zakupów portfela produktów dla klienta lub grup klientów. Portfel zakupów określony jest na drzewie produktów co umożliwia drążenie w głąb struktury portfela. - Rankingi
Rankingi odbiorców, produktów, regionów sprzedaży według wybranych miar biznesowych. Rankingi budowane są dynamicznie dla zestawu kryteriów tworzonych w oparciu o dostępne przekroje analityczne. Rozwiązanie umożliwia automatyczne uruchomienie jednocześnie wielu rankingów. Pozwala to na szybkie porównanie np. wartości obrotów, rentowności i stanu należności dla wybranych zakresów analizy. - Analiza krzyżowa dystrybucji
Poprzez konfrontacje przekrojów analitycznych opartych na klasyfikacjach odbiorcy lub kanałów dystrybucji z przekrojami produktowymi, tworzone są analizy wskazujące różnice w kompozycji produktów przepływających poprzez rożne kanały dystrybucji, struktury marż wypracowanych na tych samych grupach produktów w różnych kanałach.
Skarbiec Holding jest grupą, której przedmiotem działalności jest zarządzanie funduszami inwestycyjnymi, w których zgromadzono aktywa o wartości około 16 mld zł. Wdrożone rozwiązanie CONSORG BI Controlling w znacznym stopniu usprawniło zarządzanie grupą dzięki zaawansowanych narzędziom do analizy sprzedaży pod kątem funduszy FIO i FIZ, regionów, doradców oraz dystrybutorów.